
4. edycję Seminarium Wokalnego Muzyki Dawnej poprowadzi
dr hab. Henryk Kasperczak
Zapraszamy
-
- śpiewaków!
- instrumentalistów! Mile widziane zarówno instrumenty historyczne jak współczesne!!
– instrumenty harmoniczne: pozytyw, klawesyn, lutnia – będziemy tworzyć
i realizować intawolacje śpiewanych utworów,
– instrumenty melodyczne: smyczkowe, dęte – będziemy realizować partie wokalne colla parte, dublując śpiewane głosy, dyminując je i ozdabiając, - teoretyków!
do zapoznania się z praktyką wykonawczą opartą na historycznych źródłach paleograficznych.
Podczas 3-dniowego kursu będziemy czytać partie z ksiąg głosowych zapisanych
w białej notacji, wspierając się współczesnymi opracowaniami partytur.
Praktyka wykonawcza podczas czwartej edycji SWMD obejmie naukę:
-
- rozszyfrowania zawiłości białej notacji w kompozycjach renesansowych w metrach perfectum i imperfectum,
-
- wprowadzania dyminucji,
-
- stosowania alteracji w ujęciu musica ficta,
-
- wspólnej organizacji przebiegu linearnego w kompozycjach wielogłosowych,
-
- organizacji rytmicznej w figurach hemioli, conclusio i finalis,
-
- łączenia instrumentów i głosów wokalnych w technice colla parte, w trakcie wykonywanych melodii z kart głosowych,
-
- poszukiwania właściwej prozodii w wykonywanej muzyce
w odniesieniu do relacji akcentów słownych i muzycznych.
- poszukiwania właściwej prozodii w wykonywanej muzyce