4. edycję Seminarium Wokalnego Muzyki Dawnej poprowadzi 
    dr hab. Henryk Kasperczak

    Zapraszamy

  •  
    • śpiewaków!
    • instrumentalistów! Mile widziane zarówno instrumenty historyczne jak współczesne!!
      – instrumenty harmoniczne: pozytyw, klawesyn, lutnia – będziemy tworzyć
      i realizować intawolacje śpiewanych utworów,
      – instrumenty melodyczne: smyczkowe, dęte – będziemy realizować partie wokalne colla parte, dublując śpiewane głosy, dyminując je i ozdabiając,
    • teoretyków!

do zapoznania się z praktyką wykonawczą opartą na historycznych źródłach paleograficznych.

 

Podczas 3-dniowego kursu będziemy czytać partie z ksiąg głosowych zapisanych
w białej notacji, wspierając się współczesnymi opracowaniami partytur.

 

Praktyka wykonawcza podczas czwartej edycji SWMD obejmie naukę:

 

  •  
    • rozszyfrowania zawiłości białej notacji w kompozycjach renesansowych w metrach perfectum imperfectum,
    • wprowadzania dyminucji,
    • stosowania alteracji w ujęciu musica ficta,
    • wspólnej organizacji przebiegu linearnego w kompozycjach wielogłosowych,
    • organizacji rytmicznej w figurach hemioliconclusio finalis,
    • łączenia instrumentów i głosów wokalnych w technice colla parte, w trakcie wykonywanych melodii z kart głosowych,
    • poszukiwania właściwej prozodii w wykonywanej muzyce
      w odniesieniu do relacji akcentów słownych i muzycznych.